6 chyb, kvůli kterým jste ještě nepronajali svůj byt

13.06.2018

Vlastníte nemovitost a těšili jste se, že pro vás bude příjemným zdrojem příjmů a zatím to vypadá jen na kupu starostí? Jak byt nafotit, na kterých serverech ho inzerovat a kolik to všechno bude stát? Mávnutím kouzelného proutku ještě nikdo byt nepronajal, ale když se budete vyhýbat nejčastějším chybám, které majitelé při prezentaci a inzerci nemovitosti dělají, dost možná vám první zájemci zavolají jen pár minut po tom, co kliknete na tlačítko "zveřejnit inzerát".

Chyba první: slabý první dojem

Na rande i při pracovním jednání rozhodují o tom, jestli vám partner (ne)padne do oka první vteřiny. Stejně to funguje, když nájemník prochází stovky inzerátů. Během pár sekund má jasno. Buď nabídku vaší nemovitosti otevře, anebo nemilosrdně kliká na křížek a hledá dál. Proč? Neudělali jste silný první dojem. Nechytili ho. Nenalákali.

Už na první pohled musí váš inzerát pozitivně vyčnívat nad jinými. Jak na to? Nafocení nechte na profesionálech, hrajte si s novými formáty - třeba videem a zaměřte se i na působivé texty. Když si dáte extra záležet, můžete na pronájmu vydělat i o pár tisíc měsíčně víc.

Chyba druhá: Nekvalitní fotky

Perfektní fotografie jsou nejsilnějším nástrojem, jak přesvědčit zájemce, aby si váš byt přišel prohlédnout osobně. Dbejte na to, ať jsou ostré, kvalitní, focené za denního světla.

Dostaňte do nich atmosféru. Představte si sami sebe, když vybíráte dovolenou. Všechna ta lehátka, koktejly pod palmami a výhledy na azurové moře - jako byste se tam už viděli, že? Zařiďte zájemcům o pronájem stejný pocit, když se dívají na fotky vaší nemovitosti.

Ukažte místa, kde budou relaxovat, cítit se dobře, dotáhněte je doplňky, které kus magie udělají za vás. Svíčky, barevné polštáře na sedačce, které vyzývají k tomu si uvařit kávu a zabořit se do nich, nebo sladěné ručníky v koupelně. To všechno vám pomůže váš byt pronajmout.

Profesionálové, kteří se zaměřují na focení realit, znají spoustu triků a vyzkoušených kouzel, inspirujte se, anebo focení rovnou svěřte do jejich rukou. Dobří fotografové dokážou váš byt ukázat v tom nejlepším světle, aniž by cokoliv záměrně "schovávali", anebo skutečnost překrucovali.

Chyba třetí: Kostlivci ve skříni

Nic nezamlčujte. Máte v bytě jádro, které neprošlo rekonstrukcí? Nevadí. Určitě ho poctivě nafoťte a přidejte do inzerátu. Ne každý hledá kompletně renovovaný byt. Něco jiného zaujme studenta, jiné preference bude mít rodina s dětmi. Jedno ale mají společné: na prohlídce nechtějí žádná překvapení. Chtějí vidět byt přesně takový, který jim ukázal inzerát.

I vám to ušetří čas a energii. Na prohlídku přijdou zájemci, který o byt mají skutečný zájem na základě pravdivých a kompletních informací. Do nabídky přidejte i půdorys, dispozice bytu je klíčová. Mladý pár bude hledat jinak řešený byt než dva spolubydlící kamarádi.

Chyba čtvrtá: Je to nuda

Jak vypadají inzeráty, které vás baví číst? Napište taky takový. Anebo poproste někoho z okruhu známých a přátel, který má češtinu v krvi, o pomoc. Textem musíte svádět, ladit nájemce na všechny benefity, které váš byt nabízí.

Zkusit můžete i video prohlídku. Je to sice pokročilejší nástroj, s jehož tvorbou nejspíš budete potřebovat pomoc od profesionálů, anebo kamarádů, kteří si rozumí s post produkčními programy, ale určitě se to vyplatí. Na prohlídku vám na základě videa přijdou jen skuteční zájemci. Budou mít totiž byt "načtený" dopředu.

Chyba pátá: Podceněný internet

Stejně důležitá, jako prezentace, je inzerce. V dnešní době se nevyplatí inzerovat Vaši nemovitost jinde než na internetu. Doba inzerce v novinách je dávno pryč. Inzertních serverů, které navštěvují tisíce zájemců o bydlení, je celá řada. Neomezujte se pouze na jeden, čím více jich využijete, tím více lidí váš inzerát uvidí. Jen tak získáte potřebné množství zájemců, mezi kterými najdete právě vašeho nájemníka.

Mezi klasické servery, kde můžete využívat jak placených, tak neplacených služeb patří:

Sreality.cz, reality.idnes.cz a pak mnoho dalších jako ceskereality.cz, hyperinzerce.cz a neplacené např. bazos.cz

V případě, že se rozhodnete svůj inzerát zaplatit, připravte si několik set až tisíc korun. Každý inzertní server má jinou cenovou politiku. Například na sreality.cz budete v průměru platit 60 Kč za den inzerce. Smysl má využít jen ty servery s nejvyšší návštěvností. Utrácet peníze za inzerci na 10 serverech postrádá smysl, protože se návštěvníci duplikují.


Představte si reálný příklad. Svůj byt chcete inzerovat na serveru Sreality.cz. Za měsíc inzerce průměrně utratíte 1 800 Kč. V případě, že vlastníte byt na pronájem, hypotéku splácíte 7 000 Kč a nájemce vám platí 8 000 Kč, váš zisk je měsíčně 1000 Kč. Inzercí na pouhém jediném serveru tedy přijdete skoro o dvouměsíční zisk. V případě, že se rozhodnete jít do toho s realitní kanceláří, pak nese tyto náklady ona.

Nepodceňujte ani sociální sítě. Otevřené skupiny na Facebooku s tisícovkami uživatelů, kteří hledají bydlení, jsou možností, ale těžko si zájemce o bydlení ve vašem bytě vyselektujete.

Dobře zpracovaný inzerát zacílený placenou propagací na konkrétní typ lidí v určité oblasti je daleko efektivnější varianta, která vás navíc nemusí přijít draho, když víte jak na to, anebo si s propagací Facebooku a Instagramu necháte pomoc od realitní kanceláře v rámci kompletního zajištění pronájmu vašeho bytu.

Chyba šestá: Jste na to sami

Raďte se o své nabídce s přáteli, známými. Zeptejte se jich, jak na ně inzerát působí, uvidíte, že často zmíní věci, které už provozně přehlížíte. Poradit se můžete i s profesionály z realitních kanceláří. Ti mají k dispozici vlastní databázi klientů, kteří nájemní bydlení zrovna hledají. Takže je pravděpodobné, že vaši nemovitost pronajmou ihned.

Pokud si ani po přečtení článku nevíte úplně rady, kudy do toho, dejte nám vědět. Pronajali jsme už desítky nemovitostí, některé během hodin. V týmu máme i marketingové specialisty, kteří spolu s našimi makléři prezentaci vaší nemovitosti doladí k realitní dokonalosti. ;)

Také se nezapomeňte zamyslet, co od pronájmu vlastně chcete, co by vám měl přinášet. O tom jsme psali v tomhle článku, tak na něj taky mrkněte.


Chcete se nás na něco zeptat?